Ninasova

Om USA språkresan 2012

Jag skrev om min resa i min lilla blogg på en sida jag är medlem i, så tänkte dela med mig, inläggen är delvis stressigt gjorda och har delvis lite onödigt information.   Min nästa resa ska jag verkligen vara bättre på att skriva detaljerat, för det här ser konstigt ut men det får duga, kommer inte orka skriva allt igen liksom :) Nu är jag i Boston, båda flygen gick bra men jag fick sitta själv i 8 timmar på flyget hit... Tur att man kunde se på film och serier i alla fall! Har precis ätit frukost och ska gå upp och få information om vad vi ska gör idag. Det är 35 grader här dessutom haha :D 6 juli 2012 kl. 14:22 Det har varit en lång dag, klockan är bara 5 här snart, halv 6 ska vi mötas och äta pizza alla grupperna tillsammans, får se vad ledarna bestämmer för jag vill byta grupp, hoppas verkligen det går. Aja idag har vi då gått freedom trail, åkt Boston duck tour och bara gått runt här, vädret är riktigt härligt men tar nog tid att vänja sig för man svettas verkligen, jag tog en kall dusch när vi kom tillbaka till vårat hostel, och nu sitter jag och kollar Facebook och sånt för imorgon åker vi till cape cod och då lär vi inte ha så bra internet uppkoppling.  6 juli 2012 kl. 22:48 Vi campar i Connecticut idag, har varit på akvarium, badat och snart ska vi äta tacos, sen blir det lära känna varandra lekar typ, blir nog jätteroligt :) Imorgon bär det av till New york, där stannar vi i 2 nätter. Det ser jag verkligen fram emot! Måste dessutom säga att den här campingen är mycket bättre än den förra, här har vi internet och pool, inga äckliga kryp inne på toaletterna och nu hat vi inte tältarna mitt i skogen, så är inte så mycket insekter här, vilket är sjukt skönt!! Nu ska jag snart äta så det får räcka för den här gången :) Skriver nog inlägg snart igen för er som är intresserade.  9 juli 2012 kl. 01:52 Har haft en hel dag i New York, först gick vi till ground zero och efter det fick vi nästan 8 timmar till shopping helt själva utan ledare, haha jag köpte tyvärr inget, ville bara till Victorias secret men vi hittade inte, haha mina fötter är helt döda nu. Blir skönt att sova ut sista natten i hotell, imorgon åker vi till Washington Dc och där ska vi campa igen.. Gillar inte att campa, hela den här resan vore mycket bättre om vi sov i hotell hela tiden. Nu ska jag, Emy, Rebecca och Jenny gå ner och köpa nånting gott till våran 6 timmar bil resa vi har Imorgon. Godnatt!  11 juli 2012 kl. 04:06 Har kommit fram till att jag hatar att campa, känns otryggt att sova med bara tunt tyg runt sig, alla äckliga insekter kan komma in om man inte stänger ordentligt, men annars hittar dom väl ändå en väg in. Jag har blivit biten av nånting, har rätt så stor bula på knät.. Kommer väl då snart eller nåt. Dessutom är min högra fot uppsvullen som fan och det gör ont att gå. Självklart ska vi gå ännu mera idag... Får bara ta och tåla smärtan för vi ska se Vita huset, smithsonian museums och andra häftiga ställen!                12 juli 2012 kl. 14:26 Igår campade vi på ett ställe som var riktigt äckligt, duscharna luktade piss och allt möjligt, men nu är vi på ett väldigt bra ställe, jag tog och duschade i en halvtimme för jag var tvungen att få bort allt sand från hårbotten, vi var alltså på stranden hela dagen, det var hur härligt som helst och jag har fått masa färg! Men ja det var 6 stycken son väntade på att få duscha, det är bara 2 här, så dom stressade mig och jag fick applåder när jag äntligen var klar haha det var lite kul faktiskt. Men jag behövde verkligen duscha, nu känner jag mig fräsch igen i alla fall. Imorgon har vi mer beach time, det är så härligt att vi bara haft slappa dagar på stranden i 3 dagar, men det ska bli så underbart att sova i hotell igen, vilket vi gör om 2 dagar. Tror vi bara har 2 nätter i tält kvar totalt, sen är det ordentliga sängar igen som gäller! Vad finns det mer att skriva? Jo, om ett par dagar ska vi till universal studios, det kommer bli så bäst! Vill dock inte att den här resan ska ta slut, även om det är nästan 2 veckor kvar men ändå, alla är så snälla och trevliga här. Vädret är bäst. Sitter just nu och laddar min mobil och väntar på att Emy och Rebecca ska duscha klart. Börjar bli rätt så trött men kan inte sova än. Aja det var nog allt för den här gången, godnatt på er! Eller Godnorgon blir det nog, klockan är väl typ 5 där, här är den lite över 11 på kvällen.  15 juli 2012 kl. 05:07 Sitter i bilen och väntar på att vi ska åka iväg, ungefär 3-4 timmar kommer det ta till nästa ställe, myrtle beach heter den platsen typ. Det är jättevarmt väder redan och klockan är inte ens 9. Men nu ska vi åka, kommer inte ha i internet nu på flera timmar så tänkte bara skriva snabbt ett inlägg.  15 juli 2012 kl. 14:34 Har kommit fram till campingen, satte upp tälten snabbt och sen drog vi alla ner på stranden, för nu är den bara ett par hundra meter bort så vi är precis i närheten vilket är härligt! Dom andra stränderna var vi tvungna att åka över en timme för att komma dit. Men ja jag har badat och solat, har fått jättemycket färg idag och det är jag glad över :D Typ vid 8 så ska vi åka och käka på Kina restaurang, sen vet jag inte riktigt vad vi gör. Aja nu måste jag hitta nånstans vart jag kan ladda min mobil för den dör snart.  15 juli 2012 kl. 23:24 Igår var sista camping dagen, direkt när vi kom ut från bilen så hade jag svarta kryp överallt på mina ben, frågade Nate ( min ledare som är bäst!!!!) om jag får hyra en stuga att sova i istället, det fick jag, så tog med Emy, Jenny och Rebecca och vi lyckades få den sista som var billig, 45 dollar kostade den så vi delade bara på priset! Det var så härligt alltså, alla andra var tvungna att sova i tält haha! Idag var vi på Everglades och åkte med Airboat, sen såg vi krokodil show med en man som varit med i tv. Nu är vi på hotellet och bara myser, vi har Subway, donkin donuts och massa annat precis i närheten, älskar det här! Ska lätt gå och köpa Subway ikväll!! Aja nu ska jag kolla Facebook och allt annat viktigt när jag äntligen har internet igen :) 21 juli 2012 kl. 22:21 Jag älskar vädret här, det åskar och blixtrar hur mycket som helst, det är så vackert och fascinerande, filmade det samtidigt som vi gick tillbaka till hotellet. Så mysigt, vill ha likadant i Sverige! Det var samma väder igår på kvällen/natten, filmade länge då och sen resten av tiden stod jag bara på våran veranda och tittade. Älskar verkligen när det är ordentlig åskväder, enda som saknas nu är en mysig kille. Nä nu ska jag nog gå ut och bara ta en promenad och njuta av utsikten.  22 juli 2012 kl. 03:09 Hann nästan somna men sen vaknade jag av att det small ordentligt och hörde några av tjejerna skrika utanför, det är ordentlig storm väder här, blixtrar oavbrutet hela tiden och ösregnar, tycker det är sjukt mysigt! Sverige har så mesigt åskväder alltså, här är det ordentlig i alla fall och det älskar jag! Är inte så trött nån mer så därför skriver jag det här inlägget, klockan är halv 1 på natten här så borde nog försöka sova snart igen! Men jag har nästan lust att gå ut och bara filma massor, har aldrig sett något liknande, hoppas ni anda också får uppleva detta någon gång i era liv för det är verkligen vackert. 22 juli 2012 kl. 06:30 Jag fick sitta och vänta lite längre på alla i gruppen, dom kom tillbaka typ klockan 6, sen åkte vi bil i 2 timmar för att se solnedgången, haha flera stycken ville höra min musik igen för dom tycker jag har så bra smak, blev glad över det, till och med båda ledarna sa till mig att jag har riktigt bra musik smak och att dom ville höra mer av det, så det blev så! Solnedgången var otroligt vacker och vi tog massa bilder innan vi stack till hotellet. Jag och tjejerna stack och åt mat, sen har vi bara varit i rummet typ och bara pratat om allt möjligt. Kan inte fatta att det är sista dagen imorgon, sen blir det lång och jobbig resa hem... Kommer sakna så många, man blir verkligen som en liten familj, och det är nu i slutet som man börjat bli ännu bättre vän med alla. Den här resan har gått alldeles för fort, den borde ha varit 2 månader, då skulle vi haft mer tid att se allt och bli mer bra vänner med alla. Men ändå den här resan har varit det bästa jag någonsin har gjort, kommer sakna nästan allt så otroligt mycket, ska göra mitt bästa för att komma tillbaka hit så fort som möjligt. Men nä nu måste jag sova, klockan är 1 här och vi ska upp om 5 timmar.. 23 juli 2012 kl. 07:01 Nu har vi kommit fram till Miami äntligen, ska dra ner på stranden och bara njuta, sen så ska vi nog även shoppa lite innan vi drar till hotellet, ikväll ska alla grupperna åka och se på baseboll, sista vi gör tillsammans, jag hoppas det blir jättekul! Ska försöka njuta och bara ta in allt nu den näst sista dagen här, imorgon får vi en halvdag på oss att göra vad vi vill, flyget åker klockan 6 på kvällen här och jag är hemma på onsdag.. Det kommer vara riktig känslosam dag imorgon. 23 juli 2012 kl. 19:00 Jag, Emy, Rebecca och Jenny struntade i att åka på baseboll match, vi tog bussen till en mall istället och vi har varit här ett par timmar nu, har hunnit köpa från Victorias secret och jag har precis köpt ett par Jeffrey Campbell skor, är så lycklig! Inte direkt den färgen jag hade tänkt mig men alla sa att dom passar mig jättebra och dom är verkligen sköna och så, är så glad över att jag skippade matchen, annars skulle jag nog inte hunnit köpa dom, visst vi har en halv dag imorgon och vi får göra vad vi vill men det kommer ändå vara stressigt så det är skönt att vi shoppar nu :)         24 juli 2012 kl. 03:48 Jag vill verkligen inte åka hem, den här resan har gått alldeles för fort, men den har varit den bästa jag gjort, kommer lätt tillbaka hit så fort jag bara kan vilket jag hoppas är snart. Vi sitter i hotellet och väntar på att bli upphämtade, vårdat flyg går 6 på kvällen här och tar 9 timmar, sen byter vi i Paris och det flyget tar 3 timmar, vi är i Sverige klockan 12 imorgon om inte planet blir försenat. Kommer gråta på flygplatsen, tror nog att dom flesta kommer göra det.. Usch hatar det här :(  24 juli 2012 kl. 19:39Har inte sovit på ett helt dygn, bara små sovit på planet, satt och såg på The Vow och sen lyssnade jag på musik, 9 timmar går segt när man är riktigt trött men inte får någon sömn... nästa flyg tog 3 timmar och den gick lite snabbare i alla fall, när vi kom till Arlanda så fick vi sitta och vänta i över 1 timme på att väskorna skulle komma, sen äntligen kom dom! Mötte upp mamma, kramade alla och sa hej då och sånt och sen gick jag ut till bilen vart min älskade Nea väntade på mig, och självklart hennes mamma, åh det var så härligt att träffa dom igen!! Nu är jag hemma och har fixat in alla möbler i rummet igen, min morbror tapetserade om hela mitt rum när jag var borta och jag bara älskar färgerna! Aja ska ta och fixa det sista, snart åker vi till affären, ska bli gott med hemlagad mat, har typ bara ätit onyttigt där borta, vore väl sjukt tjock om inte vi hade gått flera mil varje dag! 25 juli 2012 kl. 16:53